DEVAM: 63. Kanın Yıkanması
حدثنا
محمد قال:
حدثنا أبو
معاوية: حدثنا
هشام بن عروة،
عن أبيه، عن
عائشة قالت: جاءت
فاطمة بنت أبي
حبيش إلى
النبي صلى
الله عليه
وسلم فقالت:
يا رسول الله،
إني امرأة
أستحاض فلا
أطهر، أفأدع
الصلاة؟ فقال
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم: (لا،
إنما ذلك عرق،
وليس بحيض،
فإذا أقبلت
حيضتك فدعي
الصلاة، وإذا
أدبرت فاغسلي
عنك الدم ثم
صلي). قال: وقال
أبي: (ثم تؤضي لكل
صلاة، حتى
يجيء ذلك
الوقت).
[-228-] Hişâm İbn Urve babasından o da Âişe r.anha'dan şunu rivayet
etmişlerdir: Fâtıma binti Ebî Hubeyş Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'e
gelerek: "Ey Allah'ın Resulü! Ben istihazaya mübtela bir kadınım (kanım
hiç durmaz), temizlenemem. Bu durumda namazı terk edeyim mi?" diye sordu.
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
"Hayır (namazı bırakma). Bu yalnızca damar kanıdır, âdet kanı değildir.
Âdet günlerine rastlayan günlerde namaz kılma, fakat o günler bitince kanı yıka
sonra namaz kıl. Ondan sonra o vakit (yani âdet dönemin) gelinceye kadar her
namaz için abdest al.
Tekrar: 306, 320, 325, 331.
Diğer tahric: Tirmizi Tahare; Ebû Dâvûd, Tahara)
AÇIKLAMA: İstihâze, âdet dönemi bittiği halde kanın
durmamasıdır. Böyle olan kadına "müstehâza" denir. Bu hadis, âdet
gören kadının namaz kılmasını yasaklamaktadır. Bu âdet döneminde namaz
kılmasının haram ve kılması halinde de namazının geçersiz olması anlamına
gelir. Bu konuda icma vardır.
Bu hadiste yer alan "kanı yıka" ifadesi başka
hadislerde "gusül et" şeklinde gelmiştir. Bu konuda geniş açıklama
Hayız bölümünde gelecektir.[320 nolu hadis.]
İSTİHAZE’YE DAİR BAŞKA RİVAYET İÇİN BURAYA TIKLA